28 november 2016
Ali ste vedeli, da je Slovenija narod inovatorjev? Da imamo danes podjetja, ki delajo za NASO, da je avtor teorije na podlagi katere je človek prvič stopil na Luno – Slovenec, da je razpršilo za parfume razvil slovenski inovator? Še več smo jih odkrili 30. novembra na Gimnaziji Brežice, kjer smo z izjemnimi sogovorniki iz prakse mladim prenesli sporočilo: 'Ne teslo. Tesla bom!'
Janeza Zupančiča, inženirja elektrotehnike iz družinskega podjetja Utris je vedno zanimalo, kako stvari, ki se dogajajo v naravi, spraviti v matematični zapis, potem pa prenesti v računalnik in iz tega nekaj ustvariti. »Kot gimnazijec sem se odločal ali bom šolanje nadaljeval v smeri elektrotehnike, računalništva ali ekonomije. Imel sem srečo, da sem se takrat kot dijak udeležil delavnice, kjer mi je mentorica svetovala, naj se, če me to res zanima, odločim za tehniko, saj bom lahko ostala znanja pridobil kasneje ob delu. Tehničnega znanje pa ne več tako zlahka,« je prednost tehničnega znanja izpostavil Janez.
Če se ne izpostaviš, ne boš opažen
Peter Bukovec iz start-up podjetja LACEnano je tudi sam inovator, saj je s svojo ekipo izdelal najlažjo napravo za tetoviranje na svetu. Pravzaprav še boljši od Steva Jobsa, kot smo se pošalili, saj je Peter kar trojni 'college dropout' na Fakultetah za strojništvo, elektrotehniko in lesarstvo: »Lahko si zelo dober pri nečem, ampak če se ne izpostaviš, te nihče ne opazi. Ko sem sestavljal ekipo, sem iskal elektroinženirja, ki bi znal narediti nekaj, česar sam nisem znal. Spoznal sem jih več, med njimi nihče ni poznal te tehnologije. Le eden se je javil, če mu dam nekaj časa, da zadevo preštudira. Čez dva tedna se je vrnil s prototipom.« Aleksander Zupančič, direktor Javnega podjetja Komunala Brežice, ki s svojo ekipo poskuša logiko inovativnosti prenašati v družboslovne procese, se strinja, da je ključno posameznikovo izstopanje: »Danes mi pošljete 100 vlog za delo, zame so vse iste. Nobenega ne poznam, pri vseh vidim iste štirice in petice. Treba je izstopati, pokazati to, kar delate poleg šole. S tem dobiva vloga neko vsebino in energijo.«
Ne vidim problemov, ampak izziv
Franci Stariha iz podjetja Starplast vodi družinsko podjetje. Tam je, kot pravi, včasih tudi 'deklica za vse', saj je včasih v oddelku razvoja, drugič v proizvodnji, zraven je tudi, ko se čisti. Širina in odprtost sta ključna za uspeh v poslu: »Ko pride stranka s svojo zahtevo, se mi včasih še sanja ne, kako bom to izvedel. Ampak sprejmem izziv, čez tri dni pa sem že zeli blizu končnega izdelka.«
»Ne zanima me, kaj znaš, vem, da tega danes ne moreš, ampak kaj boš znal čez dva tedna,« je ključno sporočilo mladim predal Peter.
Foto: Maja Levak
Več o projektu: http://talentsrule.org/sl/